sunnuntai 22. joulukuuta 2013

Palaneet piparit

Ompa ollut kerrankin vilskettä ja meininkiä täällä meillä, kun pikkusisko ja pikkuveli tulivat tänne minun luokse viettämään joulua. Kuusikin kerettiin jo laittaa paikoilleen torstaina, että ei olla ihan menty perinteiden mukaan tänä vuonna. Viellä olisi melko paljon tehtävää, mutta olen yrittänyt olla stressaamasta. Tehtiin pipareitakin yks päivä, jotka minä mämmikoura poltin uuniin. 
Saatiin muuten nyt varmuutta siitä, että muutamme uuteen asuntoon. Avaimet saadaan jo kymmenes päivä ens kuuta, että pitääpä tässä alkaa joulun jälkeen pakkailemaan tavaroita pikku hiljaa. En oo jotenkin vielä käsittänyt asiaa, että tästä ollaan tosissaan muuttamassa, mutta kaipa se sitten lähempänä iskee tajuntaan. Tämä kämppä on ainakin jo irtisanottu, mutta oon minä jo vähän käynyt haaveilemassa ikean sivuilla. Olishan se kiva sitten sisustaa kämppä ihan uuteen uskoon. 
Ziposta on tullut pikkuisen rohkeempi näinä päivinä. Uskaltautuu ainakin useammin näkyville iltaisin. On myös selvästi kasvanutkin isommaksi vähäsen. Zipolekkin menin ja ostin pienen joululahjan eläinkaupasta, että saas nähdä tykkääkö pikku ukkeli maissiherkkutikuista. Käsissä Zippo ei vieläkään tykkää olla ja yrittää hyppiä aina tilaisuuden tullen pakoon. Pääsihän se kerran hyppäämään ukkoni käsistä lattialle ja siinähän se olikin operaatio ottaa vauhtihirmu kiinni. Onneksi ei sattunut mitään ja saatiin pikku otus takas terraarioon. Kovasti oon yrittänyt bongailla sille isompaa terraarioo sopu hinnalla, mutta ei ole ainakaan vielä osunut kohdalle. 
Tää tonttu nyt toivottaa joka iikalle hyvät joulut! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti